Nespavost

Je konec dne a vy se chystáte ke spánku. Hodinu se převalujete a snažíte se najít vhodnou polohu. Mezitím Vám v hlavě probleskne, že ráno brzy vstáváte a že nebudete zase vyspaní a celý den v práci bude utrpením. Dále Vám začnou hlavou projíždět různé myšlenky, které Vás stresují. Mohou to být myšlenky na děti, na práci apod. Pokud v osobním životě nemáte vše tak, jak jste si to představovali, Vaše špatné spaní na tomto závisí. Pokud jste v životě nešťastní, jste nespokojeni, myslíte si, že už jste staří a vše už jste ztratili, všechno se to odráží od Vašeho spánku. 

zdravý spánek

Pokud tedy jdete spát, měli byste mít nejlépe vyřešeny své záležitosti a úkoly. Pokud tyto úkoly splněny nemáte, měly byste si je na chvíli někam odložit, uložit. Můžete to udělat jak fyzicky, tak pouze ve svém duchu. Představte si večer ve své hlavě papírky, na které napíšete všechny Vaše problémy a úkoly. Tyto papírky pak v hlavě skrčíte a hodíte někam do rohu v místnosti. Papírky si můžete napsat a skrčit i fyzicky. Pokud se Vám myšlenky budou vracet, představte si dané papírky na rohu místnosti, nebo se na ně fyzicky podívejte.

hodně spánku

Další věc, kterou bychom mohli udělat pokud nemůžete spát je, že vstanete z postele a začněte dělat tu nejhorší věc, kterou neradi děláte. Tělo Vás samo pošle zpátky do postele. Začněte si číst nějakou knížku. Za prvé budete mít myšlenky na obsah knihy a zároveň se Vám budou oči samy zavírat. Pokud víte, že během dne nevydáte mnoho energie, zkuste to změnit. Když máte sedavou práci, měli byste se vždy po ní projít, nebo byste měli vykonávat nějakou sportovní aktivitu, úklid v domácnosti nebo práce na zahradě do toho taky patří. V letních měsících vlivem sluníčka se tělo samo vyčerpá, tak neváhejte na to sluníčko sem tam zajít. Také si můžete uvařit meduňkový nebo mátový čaj na zklidnění anebo si koupit v lékárně přírodní tobolky na spaní, tyto tobolky obsahují mnoho extraktů z bylinek.