Každá služba či výrobek, která za něco stojí, se bohužel k cílovému zákazníkovi nemusí dostat. Přenos informace o její existenci totiž závisí na mnoha faktorech, a tak i když zrovna nabízíte něco, co by se mohlo líbit, při nedostatečném marketingu je vám to stejně k ničemu. No jo, ale jak tedy na to? Vytvořili jste si stránky a stejně se stále nic neděje? Pomoct vám mohou SEO agentury, které ale představují další finanční výdej navíc. Vyplatí se taková jejich pomoc?

mac-459196_1280

Typický postup zákazníka, který se snaží něco koupit, je vytáhnout telefon, zadat do vyhledávače frázi a hledat. Málokdo se dostane na jinou, než na první stranu. Konkurence nacházející se na druhé straně a dál má proto smůlu, ačkoli může být mnohem lepší. Takže úkol zni jasně – dostat se na první stranu.

Jenomže právě tento úkol není úplně jednoduchý. Svět internetu se již dávno neřídí jednoduchými základními principy, jejich uvedením do praxe váš web poskočil na první příčky. Nyní jsou potřeba technické i marketingové znalosti a také neustále hlídat, jak se internetové vyhledávače mění a včas na tuto změnu zareagovat, abyste si udrželi (či vylepšili) pozici. Velké projekty z tohoto důvodu mívají SEO specialistu či celé oddělení. Ty menší si mohou pomoci externí SEO agenturou.

seo-758264_1280

Jak takovou agenturu vybrat? Je třeba si nejdříve ujasnit cíle, kterých chcete dosáhnout, protože jednání pak bude mnohem snazší a rychlejší. Profesionálové nikdy neslibují nic, čeho by nemohli dosáhnout. Jaká kritéria je tedy nutné zohlednit?

  • Specializace – je různá, některé se zaměřují na velké firmy, jiné pomáhají drobným podnikatelům.
  • Profesionální přístup – firma vysvětli jak funguje, na co se zaměřit, doloží čísla na základě kterých uvidíte, zda spolupráce bude pro vás výnosná.
  • Reference – zpětná vazba již spokojených klientů by na jejich webu neměla chybět.
  • Horní pozice ve vyhledávačích – ukazatel toho, že agentura ví, co dělá
  • Osobní jednání – obzvláště důležité při dlouhodobé spolupráci, pokud si se zástupcem nesednete, nemusí vám vyhovovat ani zbytek spolupráce.

Nevěřte slibům podvodných firem, které slibují okamžité umístění na předních pozicích vyhledávačů. Celková optimalizace je bohužel trochu zdlouhavější proces, který dnes již není možné ničím urychlit. Pokud se navíc agentura nezajímá o vaše podnikání či cíle, rychle od ní ruce pryč. I toto je totiž základem úspěchu.

Je tedy spolupráce výhodná? SEO je marketing a jeho hlavním cílem je vydělat peníze. Nejedná se tedy o výdaj jako takový, nýbrž o investici, jejíž návratnost je třeba dobře odhadnout ještě před začátkem spolupráce. Zástupci by vám měli být schopni ukázat předem, co od nich lze očekávat a pomocí čísel zjistíte, zda se vám jejich služby vyplatí.